* 130193 aantal berichten in 759 topics door 36 geregistreerde leden Nieuwste lid: reenah   **
THE FLYING DOCTORS
  Geavanceerd zoeken
zondag 19, februari 2012, 17:20:15 pm
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
*
Forum Flying Doctors
StartpaginaHelpInloggenRegistreren**
+  the flying doctors
|-+  COOPERS CROSSING HOME OF THE FLYING DOCTORS
| |-+  The Silly Season
| | |-+  The silly season 5
| | | |-+  Eps 106 Rising Sundown
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 Omlaag Print
Auteur Topic: Eps 106 Rising Sundown  (gelezen 3274 keer)
Bienbien
Gast
« Gepost op: vrijdag 07, juli 2006, 22:00:38 pm »

Een dame genaamd Essie Harrington verkoopt haar land. Twee Japanners komen bij de veiling opdagen en bieden het hoogste bedrag. Bijna iedereen is hierdoor van slag, helemaal omdat Essie's man tijdens de oorlog is gedood door de Japanners. Essie kan het allemaal niet aan, ze stort in en wordt naar het ziekenhuis gebracht. Zodra ze zich weer beter voelt, zegt David dat hij haar terugbrengt naar huis, maar iemand heeft het vliegtuig gesaboteerd, denkend dat David de Japanners zou vliegen. Uiteindelijk besluit Essie om het land aan de buren te verkopen en de Japanners vertrekken.
Marty
MASTER POSTER

Geslacht: Vrouw

Begin de dag met een lach!

« Antwoord #1 Gepost op: zondag 30, juli 2006, 20:29:14 pm »

David:  "There was an airstrip there yesterday, I presume there's still one today"

jackie06
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: zondag 30, juli 2006, 20:30:36 pm »

Hier speelt toshi toch ook in mee? Nou ja, de acteur die later toshi speelt in een andere rol.
Marty
MASTER POSTER

« Antwoord #3 Gepost op: zondag 30, juli 2006, 20:32:20 pm »

Hier speelt toshi toch ook in mee? Nou ja, de acteur die later toshi speelt in een andere rol.

Yep.... hier speelde hij "Ito"!

Marty
MASTER POSTER

« Antwoord #4 Gepost op: woensdag 02, augustus 2006, 07:00:28 am »

Lijkt me een spannende aflevering.......met David! Maar kan me er zo op het eerst oog niet veel van herinneren. De afleveringen 104-105 staan volgens mij op een verzamel dvd.

Niet die van de VARA... mocht je een verzamel DVD hebben met hen erop... laat het me graag weten... geniet ik nl van!!!!

Jaix
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: woensdag 02, augustus 2006, 21:11:43 pm »

Nee idd bij de vara stonden deze er niet op...
wel leuke epsen hoor...
Jaix
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: woensdag 02, augustus 2006, 23:12:17 pm »

ja dat klopt... dat is inderdaad die vara dvd
Blossom
MASTER POSTER

« Antwoord #7 Gepost op: donderdag 03, augustus 2006, 11:18:18 am »

Het enigste leuke aan deze ep: Kate en Geoff die samen op 1 stoel zitten en Geoff die naderhand heel lief voor Chris op staat........................
OOOO, en natuurlijk die leuke opmerking van David die Marty hierboven vermeld heeft.
Sorry ik vond hier dus geen ruk aan!

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Marieke
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: donderdag 03, augustus 2006, 11:51:53 am »

het is niet echt een Kate-Geoff aflevering, mee eens, maar het is wel mooi om dat onderwerp aan te snijden.
Er zijn echt heel veel Australiërs omgekomen tijdens de 2e wereldoorlog. het scheelde echt heel weinig of Japan had Australië binnengevallen.
Ik vind het wel mooi dat ze dat onderwerp en de diepgewortelde gevoelens van de veteranen onder de aandacht brengen, hoewel ik het absoluut niet met de denkwijze van die man eens ben.
Minoes
MASTER POSTER

"In de dromen en in de liefde is niets onmogelijk"

« Antwoord #9 Gepost op: donderdag 03, augustus 2006, 11:56:40 am »

Ben ik helemaal met je eens Marieke.. een client van mij heeft destijds 'gewerkt' in de jappenkampen in de 2e wereldoorlog en heeft er nu nog trauma's van (eet regelmatig nix, zware depressie's etc.) natuurlijk is dat net iets anders, maar je bent zo wel met een stuk geschiedenis bezig en waarmee mensen mee zitten of zaten.. klinkt ingewikkeld, maar vond het toch wel iets hebben

Blossom
MASTER POSTER

« Antwoord #10 Gepost op: donderdag 03, augustus 2006, 12:10:09 pm »

Moet jullie gelijk geven!

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Marieke
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: donderdag 03, augustus 2006, 12:19:17 pm »

ik had niet anders verwacht.  ;D
Marty
MASTER POSTER

« Antwoord #12 Gepost op: donderdag 03, augustus 2006, 20:42:00 pm »

Ben ik helemaal met je eens Marieke.. een client van mij heeft destijds 'gewerkt' in de jappenkampen in de 2e wereldoorlog en heeft er nu nog trauma's van (eet regelmatig nix, zware depressie's etc.) natuurlijk is dat net iets anders, maar je bent zo wel met een stuk geschiedenis bezig en waarmee mensen mee zitten of zaten.. klinkt ingewikkeld, maar vond het toch wel iets hebben

Kan ik alles over mee praten:  Mijn moeder is geboren in Indonesie en heeft tijdends de oorlog in een concentratie kamp gezeten! Mijn opa, ambassadeur in Indonesie op dat tijdstip, heeft gewerkt aan de Birma spoorweg... mijn moeder kan nog steeds niet tegen het luchtalarm en slaapt de dag ervoor, de dag ervan en de dag erna niet!

Minoes
MASTER POSTER

"In de dromen en in de liefde is niets onmogelijk"

« Antwoord #13 Gepost op: donderdag 03, augustus 2006, 20:46:35 pm »

erg is dat he Marty?! Die client was de winter vanwege de depressie gestopt met eten (normaal eet ze al minimaal) en toen is ze afgevallen tot 27 kilo, ze heeft het overleefd en het gaat nu weer aardig, maar de eerste keer dat ik haar zag en het verhaal hoorde (niet van haarzelf overigens want ze kan er niet over praten wat eigenlijk wel heel goed zou zijn) was ik gewoon helemaal beduusd van...

marebi
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: donderdag 03, augustus 2006, 22:45:57 pm »

het is niet echt een Kate-Geoff aflevering, mee eens, maar het is wel mooi om dat onderwerp aan te snijden.
Er zijn echt heel veel Australiërs omgekomen tijdens de 2e wereldoorlog. het scheelde echt heel weinig of Japan had Australië binnengevallen.
Ik vind het wel mooi dat ze dat onderwerp en de diepgewortelde gevoelens van de veteranen onder de aandacht brengen, hoewel ik het absoluut niet met de denkwijze van die man eens ben.

Helemaal mee eens Marieke!

Ik vind David trouwens super in deze aflevering!
Pagina's: [1] 2 3 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: