|
MeGaLeNe
|
 |
« Gepost op: donderdag 30, maart 2006, 13:01:10 pm » |
|
30. It isn't cricket
Nigel, een rijke man, komt naar Coopers Crossing. Hij heeft een ongeluk tijdens een cricket wedstrijd en de dokters komen erachter dat hij niet alleen een glazen oog heeft maar ook een melanoom in zijn andere oog. Als hij niet geopereerd wordt – waardoor hij blind worden zal – dan zal hij het niet overleven. Nigel wil hier niet aan en blijft de operatie weigeren. Door gesprekken met een blinde vrouw die in de buurt haar eigen boerderij runt wordt Nigel overtuigd van het nut van de operatie.
Ondertussen is er een cricketwedstrijd georganiseerd tussen Coopers Crossing en Windoona, om geld in te zamelen voor de RFDS. Iedereen is bang dat Coopers Crossing zoals altijd verliest, ook omdat Sam meespeelt met Windoona, waar hij vandaan komt. Maar Geoff, Emma en een bekende cricketer die Nigel geregeld heeft zorgen voor de overwinning voor de Crossing.
|
|
|
|
« Laatste verandering: woensdag 12, april 2006, 18:13:32 pm door Megalene »
|
|
love the card thank you very much made me laugh ...i will have a happy day thanks to you...regards liz
|
|
|
|
MeGaLeNe
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: woensdag 19, april 2006, 13:31:35 pm » |
|
Jammer , ik kan hem vanavond niet live gaan zien. ben nog steeds op zoek naar de quote '" Sam you need a haircut "geinsprireerd door het matjes topic toendertijd wil ik hem wel eens echt horen hahahaha , moet in deze eps zitten.
|
|
|
|
|
|
love the card thank you very much made me laugh ...i will have a happy day thanks to you...regards liz
|
|
|
|
Mier
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: woensdag 19, april 2006, 13:35:17 pm » |
|
Ah ! Komt het matje vanavond ;D
|
|
|
|
|
|
 Life is what u make of it 
|
|
|
|
Marieke
Gast
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: woensdag 19, april 2006, 17:27:32 pm » |
|
hilarisch, hoe Jack probeert Sam af te leiden. En Violet is altijd zo grappig. Zij heeft stiekem echt de leukste teksten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marieke
Gast
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: woensdag 19, april 2006, 17:57:47 pm » |
|
die blinde vrouw kan trouwens echt niet acteren. De manier waarop zij haar teksten uitspreekt. tenenkrommend. maar ja...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Blossom
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: woensdag 19, april 2006, 20:38:57 pm » |
|
Ze hebben waarschijnlijk maar 1 blinde acterende vrouw in Australie. Als je al ziet hoeveel "gewone" acteurs en actrices gerecyceld worden dan zal het natuurlijk helemaal moeite kosten om een blinde actrice te vinden. Ik vond het wel leuk dat ik van te voren had gelezen waar de aflevering over ging want nu zat ik dus gespannen op te letten wanneer de quote kwam. En daar had ik anders echt niet op gelet. Wat bedoelde Chris nou met die afkorting? Snap er de ballen niet van. En Kate lag zowat onder het bureau. Sam in z'n korte broekje( sexy legs!) Geoff zag d'r ook goed uit (maar wanneer niet). O ja, als z'n knie aan gort is, met z'n wit en rood gestreepte onderbroek naar beneden.
|
|
|
|
|
|
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
|
|
|
|
hannah
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: woensdag 19, april 2006, 23:48:43 pm » |
|
Die Nigel heb ik vaker in een epi gezien, maar kan er maar niet opkomen waarin. Maggies broer misschien?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MeGaLeNe
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: woensdag 19, april 2006, 23:51:03 pm » |
|
Dus je hebt de quote gevonden Blossom hahaah. (13) (13) (13)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lizrocks
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: donderdag 20, april 2006, 08:33:21 am » |
|
Wat bedoelde Chris nou met die afkorting? Snap er de ballen niet van. En Kate lag zowat onder het bureau.
ja dat zou ik ook wel eens willen weten, want ik begrijp hem ook niet!
|
|
|
|
|
|
All you can, you've got to take this life and live it!
|
|
|
|
Jaix
Gast
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: donderdag 20, april 2006, 10:49:05 am » |
|
Geoff zag d'r ook goed uit (maar wanneer niet). O ja, als z'n knie aan gort is, met z'n wit en rood gestreepte onderbroek naar beneden. Das Operating solo.... erg leuke eps... en Geoff in Wimlex is idd niet echt heeel aantrekkelijk... maar ja als je pijn heb.....zie je er niet erg appeteitelijk uit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jaix
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: donderdag 20, april 2006, 11:12:58 am » |
|
Wat ik erg mooi vond aan deze eps... (ik weet dat ze slecht acteert maar dat doet er voor mij niet toe) Nigel wilde eerst absoluut niets van de blinde vrouw weten. Hij was gewoon fel tegen en dacht dat zijn leven niets zou zijn meer als hij blind zou worden. Hij vond die blinde vrouw echt zielig, en triest. Toen hij eindelijk toch eens ging kijken hoe haar leven er werkelijk uitzag, besefte hij dat het leven evengoed wel door gaat. Dat je wel zelfstandig kan leven...dat er hulpmiddelen zijn, maar dat je niet afhankelijk hoef te zijn van anderen... Dus ja dat vond ik het mooie eraan...de achterliggende boodschap....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lizzie
Gast
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: donderdag 20, april 2006, 11:14:15 am » |
|
LBW betekent Leg Before Wicket en is een regel uit het cricket spel. Het is niet een bijzondere regel ofzo maar Kate en Chris zijn Geoff gewoon aan het plagen dat hij de regels van het spel niet weet terwijl hij wel mag spelen (en Chris niet)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Moonshine_Sally
Gast
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: donderdag 20, april 2006, 13:37:45 pm » |
|
Vroeger deed die Nigel mee in Holiday Island.Die serie kwam begin jaren '80 op de nederlandse tv.En in Space:1999 deed die ook mee.Science fiction reeks uit de jaren '70.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minoes
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: donderdag 20, april 2006, 13:47:26 pm » |
|
Ik vond het wel knap van die vrouw.. aangezien ze echt blind is.. Dus't maakt mij niet uit dat het er wat minder proffesioneel uitzag.. Vond t wel een heel mooie ep.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MeGaLeNe
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: donderdag 20, april 2006, 15:18:58 pm » |
|
Ik heb hem net gekeken deze eps, vond het een leuke eps om weer te zien omdat deze verweg was bij mij. heb hem ook niet gezien tijdens de vorige uitzendingen van sbs 6.
kate speelt deze epie geweldig met mensenkennis, ( laat ze ook weer lekker merken tegen Geoff zoals gewoonlijk haha)
Past eigenlijk meer in een chris rol om deze man nigel te begeleiden maar ze is vrij afzijdig , Jammer dat ze als scheids niet meer kon optreden had dit wel leuk gevonden haha. ) wat mij opvalt is dat ze deze epi wel vijf keer iets anders aan heeft als ik mij niet verteld heb daarin. leuk dat ze samen met emma aan het biljarten is , zie je geloof ik niet vaak doen meer de mannen.
en eindelijk heb ik het gezien , sam you need a haircut , geweldig van jack en dan dat lachje van hem erbij ( ik lag in een deuk daarom )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|